Zaterdag 11 augustus 2012
Page – Grand Canyon

Voor het eerst is het ontbijt inbegrepen. Dat betekent echter wel vroeg opstaan, want we kunnen maar tot 9 uur ontbijten. Half 8 gaat dus de wekker. Bij het ontbijt kiezen we natuurlijk voor american pancakes en verder voor toast en scrambled eggs. Veel eten is niet erg, door de warmte is het juist belangrijk veel te eten (ook vooral zout) en veel te drinken. Dat heeft Rianne wel geleerd na het Horseshoe Bend avontuur.

Na het ontbijt kijken we nog wat tv in de hotelkamer en vertrekken dan om 10 uur richting de Antelope Tours. We bevestigen onze reservering en hebben dan nog een uur de tijd tot we weg moeten. We besluiten nog naar een uitkijkpunt te rijden waar we over Lake Powell kunnen kijken. Na een paar foto’s genomen te hebben rijden we terug naar het dorp. We rijden maar eens door een typische wijk in Arizona. Een geasfalteerde weg, dan de stoep, nette gazons en vrijstaande huisjes zoals je ze in The Sims ook tegenkomt. Na deze korte tour rijden we weer naar de Antelope Tours. We wachten tot onze jeep vertrekt.

Om 11:30 mogen we eindelijk instappen. Met 12 man in een open jeep. We rijden richting de woestenij tot we bij een zandweg aankomen. Onze chauffeur heeft dit vaker gedaan en racet door het zand. Tegen 12:00 uur zijn we bij de Antelope Canyon. Onze chauffeur is ook onze gids, een echte Navajo (spreek uit als: Návaho). In juli, augustus en september is het regenseizoen, en dat betekent veel bewolking. Helaas is het vandaag ook bewolkt. We zien dus niet de mooie zonnestralen in de canyon vallen, maar het is nog steeds een adembenemend mooie plek.

De gids laat ons verschillende figuren zien die je met een beetje fantasie in de rotsen ziet. We zien onder andere een beer, arend, raaf, George Washington, King Kong en Monument Valley. Hij vertelt ook hoe de canyon volloopt als het regent. Er ontstaan dan op sommige plekken draaikolken en de canyon staat dan voor je het weet onder water. Het duurt dan weer zeven uur voordat het water weer weg is. De gids weet ook de goede plekken om foto’s te nemen.

Hij neemt de tijd om iedereen te helpen met camera-instellingen en neemt ook foto’s van de toeristen: “Your new Facebookpicture!” Na ruim een half uur in de canyon geweest te zijn, gaan we weer terug. Buiten is het erg aan het waaien en dat resulteert in neerdwarrelend zand in de canyon. Dat wordt dus haren wassen! Op de terugweg zien we dat er iemand flauwgevallen is door claustrofobie. Het is hier ook wel erg smal en al die verhalen over draaikolken maken het er ook niet gezelliger op. Met de jeep worden we weer teruggebracht. We stappen dan in de auto en gaan op weg naar de Grand Canyon.

Onderweg lunchen we en dan rijdt Rianne het eerste stuk. Het landschap is erg uitgestorven. Af en toe zien we een verdwaalde camper in de woestenij, maar dat zijn natuurlijk meth labs. Als het erg begint te waaien en we in een zandstorm terechtkomen, gaat Gerben maar weer achter het stuur zitten. In de verte zien we het regenen. Rond 16:00 uur komen we aan bij de Grand Canyon. Het is hier duidelijk op toeristen gericht. Veel parkeerplaatsen en ze zijn ook bijna allemaal bezet.

We stoppen onderweg naar het hotel bij zes uitkijkpunten. Het is weer onvoorstelbaar hoe zoiets is ontstaan. Er wordt wel eens gezegd dat je beter eerst de Grand Canyon kunt zien en daarna pas Bryce Canyon. Eigenlijk zijn de twee niet te vergelijken. De Grand Canyon is indrukkwekkend om zijn afmetingen, Bryce Canyon om zijn vormen en kleuren. We stoppen ook nog bij een ruïne van een van de eerste bewoners in dit gebied. Er staat ook een bord dat je de slangen met rust moet laten, ze zijn bijna altijd ongevaarlijk. Bijna altijd betekent soms niet. Rianne kijkt dus erg rond of ze een slang ziet, Gerben let meer op de ruïnes. Tot slot stoppen we nog bij het visitor centre om te kijken of er nog dingen te doen zijn. Alles staat ook in het informatiekrantje.

Daarna rijden we naar het hotel. We checken in bij een vriendelijke meneer en gaan dan naar onze kamer. Douchen en dan op zoek naar eten. Onderweg zien we nog twee grote elks langs de weg grazen. Foto’s, filmpje en dan lopen we naar een steakhouse. Tot nu toe blijven ze in de restaurants aan werkverschaffing doen. Er zijn vaak wel zeven mensen voor je bezig:
1: Iemand om je te verwelkomen
2: Iemand om je naar je tafel te brengen
3: Iemand om je bestelling op te nemen
4: Iemand in de keuken
5: Iemand die je eten en drinken brengt
6: Iemand om je tafel op te ruimen
7: Iemand waarbij je kunt betalen

Na het eten weer naar het hotel en maar eens bekijken wat we morgen gaan doen!

Avondeten:
Steakhouse
Gerben: steak
Rianne: garnalen

[ngg_gallery=78;
gpxelevation=show;
maptypecontrol=hierarchical]

Door admin

2 gedachten over “Gerben en Rianne in West USA”
  1. Zo, alles gelezen en bekeken!
    Bryce is wel erg mooi om te zien, net als monument valley! Zeker met zonsop- of ondergang.
    De modderpoelen en zwavelputten uit Yellowstone herken ik wel (maar dan uit Nieuw-Zeeland), ik ruik ze ook weer als ik de beschrijving lees.
    Ik mis wel foto’s van eten. ;-)