Dinsdag 9 juli 2013 Ponta Delgada

Tegen 08:00 uur worden we wakker. We staan op, douchen, aankleden en dan naar de ontbijtzaal. Er is keuze uit verschillende broodjes, cornflakes, yoghurt, fruit, worstjes, bonen, aardappels, roerei, sapjes, koffie en thee. We ontbijten op ons gemak en gaan daarna het stadje in.

Het is bewolkt en er staat een frisse wind. Met een kwartier lopen zijn we al bij de haven. We besluiten naar de VVV te gaan. Daar kopen we een boekje over het eiland en nemen nog wat folders mee. We lopen verder langs de haven en zien al verschillende restaurantjes waar we de komende dagen kunnen eten.

Tegen 11:00 uur begint het op te klaren. We zijn al richting het hotel Vila Nova gelopen, want daar is de informatiebijeenkomst van de reisorganisatie. Dit hotel heeft gratis internet, dus we komen de tijd wel door. Om 11:30 begint het praatje van de reisleidster. Er is veel informatie over excursies en bezienswaardigheden op het eiland. Als ze klaar is met praten vragen we waar we morgen moeten zijn voor onze walvistocht. Daarna lopen we weer het stadje in.

Bij de VVV vragen nog wat wandelkaarten en lopen dan verder om te kijken waar we morgen precies moeten zijn. Het is inmiddels half 1 geweest, dus we nemen plaats op een terrasje om wat te eten. We zijn welgeteld 8 euro kwijt, de koffie van Gerben kost wel 50 cent! Na de lunch lopen we nog langs de haven richting de supermarkt. We kopen wat flesjes water en wat te snoepen voor ’s avonds.

Daarna lopen we terug naar het hotel. Het waait soms best hard en de zon laat zich maar af en toe zien. We nemen plaats op ons balkon en lezen wat. Gerben kijkt natuurlijk ook nog naar de finish van de Tour de France. “Hoe kunnen ze nou al om 15:00 uur klaar zijn?!” Oh ja, twee uur tijdsverschil!

Tegen 18:30 uur gaan we weer richting de haven voor het avondeten. Na 50 meter komt Gerben erachter dat hij nog op z’n slippers loopt. We kunnen dus weer terug. Daarna gaan we eindelijk op weg naar de haven. We nemen plaats bij een restaurantje. Gerben neem gegrilde kabeljauw, Rianne pasta met garnalen. Als toetje is er nog een Oreotaartje voor Gerben.

Na het eten lopen we weer naar het hotel. Even een verslagje schrijven en dan op tijd naar bed, want we moeten om 08:30 uur al bij de walvisboot zijn.

Overdag
[ngg_gallery=101]
Savonds

Door admin

Eén gedachte over “Gerben en Rianne op de Azoren”