Vrijdag 24 juli en zaterdag 25 juli

Klokslag half 8 worden we weer door Isis gewekt. Gerben haalt croissantjes en broodjes. Na het ontbijt beginnen we met inpakken. Het heeft geen haast, want we mogen vandaag zo lang in ons appartement blijven als we willen, de volgende gasten komen zondag pas. Dat is heel fijn, aangezien we pas om half 11 vanavond vliegen. Op deze manier kan Isis nog rustig haar middagslaapje doen en vanavond op haar gemak eten.

’s Middags lunchen we en als Isis wakker is, gaan we nog een laatste keer naar het zwembad. Er zijn alweer nieuwe Nederlandse gezinnen aangekomen. Rond 16:00 uur gaan we weer naar het appartement. Nog even douchen, omkleden voor de vlucht, de tour afkijken en dan alvast beginnen aan het avondeten. Na het eten pakken we de laatste dingen in, checken we of we echt alles hebben en trekken dan de deur achter ons dicht. We leveren de sleutel in en gaan op weg naar de autoverhuurder.

We leveren de auto in en moeten dan tien minuten wachten tot de transfer vertrekt. Het gaat gelukkig een stuk sneller dan de auto ophalen. Een moeder en haar twee zoons stappen ook in het busje en dan gaan we op weg.

Op het vliegveld zien we dat onze vlucht een paar minuten vertraagd is en er is nog geen incheckbalie bekend. We nemen dus maar nog maar even plaats op een bankje. Isis moet nog even verschoond worden, maar er is geen verschoningsruimte te bekennen. Daarna krijgt ze nog een fles en hopen we dat ze gaat slapen. Inmiddels is er een balie bekend. We hebben al online ingecheckt, dus wij mogen gelukkig in de rij voor de bagage drop-off, waar nog 3 andere mensen staan. De rijen voor het inchecken zijn 10x zo lang. We lopen verder naar de controle. Gelukkig slaapt Isis nog niet, want de buggy moet door de scanner (!!!). Wat is Nederland dan toch een fijn land. Gerben wordt nog gefouilleerd en dan kunnen we eindelijk verder. Een gate is nog niet bekend. We zoeken een plekje om te zitten en we wachten. Isis valt eindelijk in slaap. Na een tijdje besluit Gerben dat hij nog iets wil eten. Daarna is al snel de gate bekend. We lopen er naartoe en voor we het weten, mogen we het vliegtuig in. Isis vindt het vliegtuig wel weer interessant. We belanden tussen een stel jongeren die aan het pokeren zijn. Ze vinden Isis wel grappig, nog wel… Als we eindelijk opstijgen probeert Isis te slapen, maar het lukt niet, dus: huilen! Na een half uur huilen zegt de stewardess dat er nog een rij vrij is achterin het vliegtuig. We besluiten daar maar heen te gaan, misschien wordt Isis wel stil als ze op een stoel kan liggen. Na nog een half uur huilen, valt ze eindelijk in slaap. We leggen haar op de stoel en de rest van de vlucht horen we haar niet meer. Als we Nederland naderen, is het te merken dat er vandaag een storm op komst is; turbulentie! Het is gelukkig snel voorbij en we landen keurig op tijd op Schiphol. Wel op de polderbaan, dus lang taxiën en ook nog eens achteraan de D-gate, dus veel lopen. De buggy komt helaas op de bagageband, dus we moeten Isis het hele eind dragen. De bagage komt gelukkig al snel. We lopen naar een taxi en tegen half 4 zijn we weer thuis.

Portugal heeft zo zijn voor- en nadelen, maar we hebben er wel van genoten! Op vakantie met een baby viel ons 100% mee. Aftellen naar de volgende vakantie maar weer.

Error When Retrieving NextGen Gallery galleries/images: $e
Total distance: 91445 m
Total time: 04:29:47

Total distance: 22774 m
Total time: 00:49:57

Door admin

Eén gedachte over “Gerben en Rianne en Isis in de Algarve”
  1. Leuk verslag, Zowel jullie als Isis hebben het naar de zin gehad.
    Leuke foto’s ook. Inderdaad eigenaardig dat de cultuur in de Algarve zo weinig toegankelijk is. In en rond Lissabon was dat anders.